Skaver

Det är så väldigt mycket som skaver just nu, jag vet inte i vilken ände jag ska börja och får inte till orden. Eller snarare, jag börjar i en massa ändar men kommer ingenvart. I väntan på uppklarning därför en viktig fråga:

Ska jag klippa lugg?

Ungefär vart tionde år får jag för mig att det vore en bra idé. Ser framför mig Brenda i Beverly Hills, fortfarande. (Googlar Shannen Doherty. Helt skalliga cellgiftbilder! Hade ingen aning om detta, men det verkar ha gått bra för där finns även bilder på en snygg, kort frisyr.)

Okej, vart tionde år som sagt var. Och så är det fint i fem minuter, sen krusar sig luggen, ser tunn och konstig ut, delar sig på mitten etc. Och så får den växa ut så fort det bara går, och jag lovar mig själv att aldrig mer. Sen går tiden, och glömskans skimmer lägger sig över det misslyckade projektet.

Som nu, alltså. Håret är rätt så långt, pannan är rätt så rynkig. Ganska tjockt är det ju också, håret. Det blir tungt, och det ”drar ut” lockarna mitt på hjässan, så att det tvärtom blir ganska tunt/platt där mitt uppepå. Det är lite tråkigt. Det är inte en frisyr.

Jag har köpt nya, moderna, nästan runda glasögon. Kanske dags att klippa en frisyr som matchar? Jag har dessutom aldrig varit så nöjd med en frisör som jag är med den jag har nu. Dyr är hon ju också – apadyr. Känns inte rimligt att betala nästan tusen kronor för att bara toppa lite.

Äsch. Vad är det värsta som kan hända? (Hit me med vad som faktiskt ÄR det värsta som kan hända! Annars smäller det om exakt ett dygn.)

8 reaktioner på ”Skaver

  1. KLIPP! Om hon tunnar ut luggen lite så blir den inte så kompakt, och kanske inte krusar sig lika lätt heller. Det värsta som kan hända är att du ångrar dig – och då växer den ju faktiskt ut igen. Finns även klämmor eller band att fästa bak luggen med om du ångrar dig. Så SLÅ TILL! 🙂

  2. Lugg har väl den nackdelen att den måste räcka ner till ögonbrynen, annars ser det lätt lite fånigt ut. Det är väl inte så svårt att klippa själv då och då, för det är attans irriterande att ha hår som petar en i ögonen hela tiden. Men om du har lockigt hår blir det väl lite mer kompilicerat. Fråga snubben? Men alltid kul att förändra nåt som går lätt att förändra 🙂 Gör ju inget om det inte blir ”optimalt” snyggt.

  3. Klart du ska klippa lugg. Svaret på alla dina farhågor är en billig plattång, gärna en liten behändig du kan ha i väskan (om det regnar på väg till jobbet). Lugg är snyggt. Och plattång för 150 spänn finns på Rusta.
    Mvh, Lockig-med-lugg.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.