Livets pyttesmå glädjeämnen

  • Båda barnen är i skolan! Det ena i tid, det andra 2,5 timmar försenat. Men ändå! En timmes ensamtid för mamman!
  • Sonen frågade innan han släpade sig iväg, med pigg och trevlig röst, om det är nån skillnad på de olikfärgade vitaminbjörnarna. (Ja, jag ger dem vitamintillskott i form av gummibjörnar. Whatever works.) Nej min son, du kan ta precis vilka som helst.
  • Pstaven som om en dryg timme ska våldas in i min arm låg där jag letade i badrumsskåpet.
  • Det ösregnar inte.
  • Min snubbe hämtar mig med bil efter gynbesöket. Jag får sova en stund på hans soffa.
  • Efter det åker vi hem till mig och plockar upp Maxburgare åt alla på vägen.
  • Vi ska även plocka upp rejäla gipsskruvar så att vi kan skruva upp min lilla fina nyinköpta braskamin på väggen ikväll.
  • Enligt den färskaste väderprognosen ska det snöa lite 21 och 22 december!!!
  • Jag har bokat storstädning en eftermiddag nästa vecka. God jul, jag!

(Jag klev upp 4.50 idag och är ev lite socker- och koffeinspeedad. Då får det vara så.)

5 reaktioner på ”Livets pyttesmå glädjeämnen

  1. Hög igenkänning på glädjen över när ens tonåring plötsligt har pigg och trevlig röst! Idag när jag hämtade fjortonåringen från skolan var han så gullig och snäll så att jag nästan blev rörd, eftersom det verkligen inte hör till vanligheterna. Han till och med svarade på mina frågor utan att fräsa eller sucka?! Sen visade det sig att han ville stanna på MediaMarkt för att handla för födelsedagspengar…. Men, men, falsk trevlighet är bättre än ingen trevlighet alls. Man får njuta medan de varar.

  2. Medan DET varar menar jag såklart. Apropå vitaminbjörnar så tryckte ovan nämnda fjortonåring i sig en halv burk sådana på två dagar för inte alls länge sedan, trots att jag predikat 1-2 om dagen och att det inte är nyttigt att överdosera. ”Men dom var goda” var hans förklaring när jag upptäckte den nästan tomma burken och skällde på honom. Impulskontroll någon??

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.