Första jobbdagen

  • Jag kom ihåg lösenordet.
  • Det hade slutat regna.
  • Det gick att jobba på balkongen, men…
  • Redan strax efter morgonmötet messade en av badkompisarna. ”Bada?” Jag tänkte först att det går ju inte, jag jobbar ju, men det gick alldeles utmärkt. Första doppet på en knapp vecka. Älskar min sjö.
  • Dottern klev upp vid lunch, klädde på sig, vässade min kajal och sminkade sig lagom (det är inte som att hon inte har nåt eget smink men den här var tydligen bättre) samt klädde på sig åldersadekvat sommartustyrsel (tajta jeans och kort linne) och TOG TÅG OCH BUSS IN TILL STAN FÖR ATT TRÄFFA KOMPISAR FRÅN STALLET.
  • Badkompisen och ena Turkietkompisen (de är bästisar, ren slump) messade och frågade om vi ska gå och se Barbiefilmen nästa vecka.
  • Sonen är iofs ff sur som jag vet inte vad, men han hänger rätt mycket med dottern till en tjej i min fb-grupp och hon har läckt att de ska på fest i stan ikväll samt lovat hämta om det behövs. Samt tvingat mig att låna en bok om explosiva barn.

I can totally do this. Jag har en bra hårdag också.

3 reaktioner på ”Första jobbdagen

  1. Hjälper boken om explosiva barn? Tycker att jag har läst massor, men det hjälper mycket lite om man aldrig kan öppna käften utan att bli avsnäst/utskälld/dissad. När det inte finns några bra lägen. Och när alla sätt utom ungens eget är FEL. Men jag är sannolikt dum i huvudet. (Och ganska ledsen)

    • Jag har inte fått hem boken ännu. Men jag fattar EXAKT vad du menar. Jag har ju också läst massor, och så tänker man att JA! Så där ska jag göra. Och så blir det magplask direkt. Min unge är också så inne på att jag har fel och han RÄTT. Om jag bara kunde förstå att han har rätt skulle allt vara lätt, tycker han. Det är så himla svårt att få till ”det goda samtalet” med nån som bara puttar ut en och ropar ”Gå!”.
      Tack för att du sköt mig i sank förresten, här har jag gått och tänkt att yay, en ny bok! Och så bara ”Nej, förresten. Vår familj funkar ju inte så.” 😀
      (Närå, blir glad för varendaste kommentar. Det är så skönt att veta att man inte är ensam.)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.