Efter

Efter några dagar hemma med bad, kompislek och frisörbesök har vi gett oss iväg på camping igen. Vi har packat kläder i tre små väskor istället för en stor, vi har med oss en filt som matta till förtältet. Jag planerar, justerar. Maken utför.  Det funkar.

Vi slår upp tältet tio meter från stranden, sanden är nästan lika fin som på Österlen.  Barnen badar och tjoar, äter picknicklunch och plockar smultron. Vi åker på en båttur och en vilt främmande människa berömmer min nya klänning.

Och nästa vecka är jag ensam hemma igen. En kväll efter jobbet ska jag cykla ut till mosters kolonistuga, få middag o sova över.

Den är inte så dum, den här sommaren. 

image
Klänningen, havet och jag.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.